Wij werken met het High Impact Learning principe; dat betekent dat we niet gaan leren uit boeken (statisch), maar juist alles spelenderwijs, in het moment afgestemd doen. We hanteren diverse leerstijlen, er is veel interactie en actie bij de student/leerling.
Onze methode zorgt voor
verbinding autonomie competentie sociaal-emotionele ontwikkeling veiligheid in de klas verbinding bij de groep
Hoe we dat doen?
Vanuit de theorie heb je voor gemotiveerde leerlingen drie elementen nodig: verbinding, autonomie en competentie. Die elementen zijn altijd vertegenwoordigd in ons programma, zodat jij kunt kiezen op welke manier dit het best past bij jullie leerlingen/studenten.
De effecten van
sociaal-emotioneel leren
in het onderwijs
Leerlingen en studenten krijgen training in onderwerpen als sociale veiligheid, zelfvertrouwen, zelfkennis, intrinsieke motivatie, fouten maken en empathie.
Hierdoor komen leerlingen en studenten tot meer zelfbesef, meer empathie voor de ander, betere relaties onderling en ontstaat een veilig leerklimaat. En een veilig leerklimaat en zelfbewustere leerlingen, zorgt weer voor een verbetering in leerprestaties.
Onderzoek naar onze methodiek
Naar onze methode is ook een wetenschappelijk onderzoek gedaan door onafhankelijk onderzoeksbureau Noorda & Co. Daaruit blijkt o.a. dat deelnemers meer vertrouwen hebben gekregen in zichzelf en hun toekomst, ze een betere band met familie en vrienden hebben gekregen, een beter zelfbeeld hebben ontwikkeld en betere toekomstkeuzes kunnen maken. Hier lees je alles over het onderzoek.